Klor i eget badebasseng
Lars C. Krogenæs
2006-06-11 12:22:31 UTC
Hei

Hva er forskjellen på dyrt klor til bruk i badebassenger, og billig klor til
rengjøring kjøpt på Rimi?

Har Rimi -kloren noen negative sider, til dette formålet, som ikke
badebasseng-kloret har?

Lars
holmern
2006-06-11 19:19:15 UTC
Post by Lars C. Krogenæs
[...]
Ikke at jeg er ekspert, men jeg tror det er vensentlig forskjell på
klorin (hvis du tenker på det) og natriumhypokloritt som brukes av
større svømmebasseng.

er vel kanskje noe slikt at inndoseringspumpene er berenet på
natriumhypokloritt eller lignende enn klorin ting.

Det må vel være forskjell på styrken og sånn også, er ikke sikkert
den "dyre" som du refererer til er så dyr, hvis den "billige" må
tilsettes 3 x mye væske for å få klornivå enn den "dyre".

ikke vet jeg. mine tanker bare
Per W.
2006-06-11 20:58:38 UTC
Post by Lars C. Krogenæs
[...]
Bla. styrken. Kloret på Rimi er ikke så billig lenger når du finner ut hvor
mye du trenger. Bla. fikk jeg beskjed en gang om at klor som bla. brukes til
desinfeksjon av brønn og som er tilnærmet det samme som til basseng, så
trengte man nesten en tankbil med vanlig klor (litt overdrevet sikkert, men
man trenger myyyyye).

/Per W.