Fall i badegulv
Jon Tore Lie
2007-05-18 14:55:23 UTC
Skal støpe gulv med fall mot sluk.
Noen tips om hva som er enklest for å få jevnt fall?
Siden det skal flises bør det være så jevnt som mulig.
Såkalte lirer bør være 5 cm for å kunne ligge rett, og ikke svaie.
Men det blir litt for mye støp rundt sluken.
Er det andre metoder?
Skal bruke Heydi Fiberplan
Jon Tore Lie
2007-05-21 18:45:09 UTC
Post by Jon Tore Lie
[...]
Siden ingen andre svarer får jeg gjøre det selv. ;-)
Best resultat oppnåes om man bruker Heydi "rett på gulv" i vater med
varmekabler i.
Så brukes Heydi "ekspress" oppå for å legge fall.
Alt ifølge Heydi.................
Nosferatum
2007-05-22 11:59:26 UTC
Post by Jon Tore Lie
Post by Jon Tore Lie
[...]
Lykke til! Jeg har gjort det samme og jeg skal love deg at det IKKE er
lett å få laget ordentlig fall og samtidig få alt jevnt og fint. Støp
til først og la det tørke, det går fort. Så primer du over støpen og
starter det mildt sagt vanskelige arbeidet med å lage pent fall. hvis
jeg var deg ville jeg blandet det ikke fullt så flytende som en
egentlig skal, da har du en sjanse til å få dratt ut og mekket litt på
fallet før det er støpt fast og golvhøyden bare øker og øker og øker
og lommeboka minker...
Per W.
2007-05-22 14:34:34 UTC
Post by Nosferatum
Post by Jon Tore Lie
med fall mot sluk.
Post by Jon Tore Lie
[...]
Ett tips er å lage dusjgulvet med mosaikkfliser, eller små fliser i
hvertfall. Det er ikke lett å få til ett pent fall med fliser som er på over
5x5cm. Ett alternativ er de nye slukene som man legger langsmed veggen, da
trenger man kun fall en vei hvis man på død og liv ikke vil ha dusjkabinett.

/Per W.
Jon Tore Lie
2007-05-22 17:41:09 UTC
Post by Per W.
Post by Nosferatum
Post by Jon Tore Lie
med fall mot sluk.
Post by Jon Tore Lie
[...]
Takker for tips!

På de fleste gulvproduktene til Heydi står det vel nettop at man kan bruke
lite vann for å få en masse som er lett å jobbe med. Typisk når man skal
lage fall.

Har et unidrain sluk ja, og det ser bra ut. www.unidrain.no
Et hjørnesluk.
Skal skrues i veggen før gulvet støpes.'
Dyrt var det (3500,-) men det får man tåle .....
Men fallet kan bli et problem uansett.